Τρίτη 17 Αυγούστου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Δ.Σ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΜΑΣ

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Φιλαρμονικής Σχολής Ληξουρίου, ανακοινώνει τα εξής:

1ον) Η θητεία του παρόντος Διοικητικού Συμβουλίου επεκτάθηκε μέχρι την 31η.10.2021, δυνάμει του άρ. 90 Ν 4790/2021 (ΦΕΚ Α' 48/31.03.2021), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το άρ. 41 Ν 4807/2021 (ΦΕΚ Α 96/11.06.2021), λόγω των μέτρων κατά της διασποράς του covid19, που απαγορεύουν συναθροίσεις σε κλειστούς χώρους. Επειδή δε, επιθυμούμε οι αρχαιρεσίες του Σωματείου να γίνουν κανονικότατα, ώστε και το παρόν συμβούλιο να κριθεί σθεναρά από την Γενική Συνέλευση, αλλά και να τεθούν και αιτιολογηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες υποψηφιότητες, αποφεύγουμε την, παράλογη κατά την γνώμη μας, «ευχέρεια» που δίνει ο Νόμος για «ηλεκτρονικές» εκλογές.

2ον) Οι ΚΥΑ που δημοσιεύονται σε εβδομαδιαία περίπου βάση για την προστασία από την πανδημία, εξακολουθούν να απαγορεύουν την πλήρη λειτουργία των μουσικών σχολών, επιτρέποντας μόνο τα ατομικά μαθήματα (ένας δάσκαλος – ένας μαθητής). Πιστεύουμε ότι είναι προφανής η δυσχέρεια που επιφέρει αυτή η κατάσταση στο Έργο της Φιλαρμονικής μας. Θα συνεχίσουμε, όμως, έστω και έτσι, με «ατομικά μαθήματα», ελπίζοντας να κρατήσουμε ζωντανό τον ελάχιστο ενθουσιασμό που έχει απομείνει στους μαθητές μας μετά από ενάμιση χρόνο αποχής από το φιλαρμονικό γίγνεσθαι.

Είμαστε όμως υποχρεωμένοι να διευκρινίσουμε ρητά και κατηγορηματικά ότι, όσο συνεχίζεται αυτή η κατάσταση, η Φιλαρμονική μας δεν μπορεί να πραγματοποιεί καμία εμφάνιση.

Η πλειοψηφία του μουσικού μας σώματος αποτελείται από νέα παιδιά, στην αρχή της σπουδής τους. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να τα καταδικάσουμε με πρόχειρες εμφανίσεις, χωρίς τις απαιτούμενες πρόβες, εμφανίσεις που ευτελίζουν την έννοια και της Μουσικής και της Φιλαρμονικής.

Τα προβλήματα της Φιλαρμονικής μας έχουν φτάσει δύο φορές μέχρι τα έδρανα της Βουλής των Ελλήνων. Η Πολιτεία δις εκώφευσε.

Ελπίζουμε ειλικρινά, όλοι οι αρμόδιοι φορείς, Κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης, όσα δεν κατανοούν με την παρουσία της Φιλαρμονικής μας να τα κατανοήσουν, έστω, από την απουσία της.

3ον) Ήδη έχει αρχίσει η συλλογή συνδρομών για το έτος 2021 και στις επόμενες ημέρες θα εντατικοποιηθεί, από συνδρομητή του σωματείου, που αναλαμβάνει το έργο αυτό, καθώς και από τα μέλη του Δ.Σ..

Έχουμε εξηγήσει, σε προηγούμενες ανακοινώσεις μας, την επιτακτική ανάγκη που αντιμετωπίζει η Φιλαρμονική μας, για ρευστό χρήμα, κυρίως για την ανάταξή της μετά από την πολύμηνη και συνεχιζόμενη υποτυπώδη λειτουργία της, διά της συστηματοποίησης της εκπαίδευσης, με περιοδικές μετακλήσεις εκπαιδευτών για κάθε οικογένεια οργάνων.

Παρακαλούμε λοιπόν τους συνδρομητές μας, για μια ακόμα φορά, να δείξουν την αγάπη τους για την Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου, καταβάλλοντας πρόθυμα την από κάθε άποψη πολύτιμη συνδρομή τους.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο

  



Κυριακή 18 Ιουλίου 2021

Ευχαριστήρια Ανακοίνωση

 


Το Διοικητικό Συμβούλιο της  Φιλαρμονικής Σχολής Ληξουρίου ευχαριστεί το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας και τους βουλευτές του κ.κ. Νίκο Καραθανασόπουλο και Νίκο Παπαναστάση, για την ερώτηση που υπέβαλαν προς την κ. Υπουργό Πολιτισμού με θέμα την άμεση οικονομική ενίσχυση της Φιλαρμονικής  μας.

Ευχαριστούμε επίσης τα στελέχη της Τοπικής Οργάνωσης  Ληξουρίου, που πήραν την πρωτοβουλία και μερίμνησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την κατάθεση της ως άνω ερώτησης .

Η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου αξίζει να βρεθεί στο κέντρο της πολιτικής σκηνής, όπως και κάθε άλλη Επτανησιακή Εκπαιδευτική Φιλαρμονική, με σκοπό να κατανοήσει επιτέλους  η ελληνική Πολιτεία την βαθύτερη έννοια και κοινωνική σημασία  των οργανισμών αυτών και να πάψει να τους ενισχύει μόνο για Φεστιβάλ ή μεμονωμένες συναυλίες ή «κινητικότητα», αντιλαμβανόμενη ότι ο κύριος σκοπός μας δεν είναι άλλος από την πολιτισμική εκπαίδευση των νέων.

Γι αυτό, καλούμε όλες τις πολιτικές παρατάξεις να προωθήσουν το ζήτημα της Φιλαρμονικής μας, η κάθε μία από την δική της ιδεολογική σκοπιά, βοηθώντας έτσι τα μέγιστα την κοινωνία που ετάγησαν να υπηρετούν.

Η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου, δεν είναι «απολιτίκ». Αντίθετα είναι το κέντρο μιας βαθειάς πολιτικής, που στέκει πάνω από παρατάξεις και ιδεολογίες. Γι αυτό και  έχει καθήκον να δέχεται οποιαδήποτε βοήθεια, από οπουδήποτε και αν προέρχεται, αρκεί να ενισχύει τον αέναο αγώνα της για μια καλύτερη κοινωνία. 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο   

Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Μεγάλη Εβδομάδα με την Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου

 Επειδή στα Επτάνησα Πάσχα χωρίς Φιλαρμονικές δε νοείται, η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου, πιστή στην Ιστορία της και τα επτανησιακά έθιμα, υπακούοντας  συνάμα  στα μέτρα προστασίας κατά του Covid-19, διοργανώνει δύο «διαδικτυακές» εκδηλώσεις κατά την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας:

 

α) Την Μεγάλη Τετάρτη, 28/4/2021 ώρα 19:30, ομιλία του Προέδρου του σωματείου Ιωσήφ Β. Λουκέρη, με θέμα:

 

«ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΕΣ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΕΣ»

Εισαγωγή - συντονισμός συζήτησης: Δρ. Διονύσιος Κατερέλος.

Την ομιλία μπορείτε να παρακολουθήσετε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας zoom, απλά με «κλικ» στον σύνδεσμο: https://us04web.zoom.us/j/79043034823?pwd=eHUwWk1velpOVmZUQTF0SmpLZ0N3QT09

είτε συνδεόμενοι στο Zoom με τα στοιχεία:

Meeting ID: 790 4303 4823

Passcode: nQtu1s

  

β) Την Μεγάλη Πέμπτη 29/4/2021 από το δίκτυο YouTube θα μεταδοθεί μαγνητοσκοπημένη την Μ. Τρίτη συναυλία τμήματος της Νεανικής Ορχήστρας Πνευστών της Φιλαρμονικής, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου μας Χαράλαμπου Μακρή και του συνόλου μουσικής δωματίου Συ.Ξυ.Λη. της καθηγήτριας μας των ξύλινων πνευστών Σπυριδούλας Κοντογιώργη. Ο υπερσύνδεσμος παρακολούθησης θα ανακοινωθεί και η πρεμιέρα θα είναι διαθέσιμη και στη σελίδα στο facebook της Φιλαρμονικής @filarmonikilixourioupallis.

 

Η συναυλία υπό τον τίτλο «Σε Δύσκολους Καιρούς» θα έχει στο ρεπερτόριό της έργα από την ‘φιλαρμονική’ παράδοση της Μεγάλης Εβδομάδας και σε πρώτη εκτέλεση το ομώνυμο συμφωνικό έργο του Ισπανού συνθέτη και μουσικολόγου Francisco José Rosal Nadales που αφιέρωσε στην Φιλαρμονική και τον μαέστρο μας. Αναλυτικά το πρόγραμμα:

 

Α. Σύνολο Ξύλινων Ληξουρίου:

 

1. Francisco José Rosal Nadales, Perdón y Caridad [Συγχώρεση και Αγαθοεργία]

2. Francisco José Rosal Nadales, Septem Verba [Οι Επτά Λόγοι]

Τα έργα αυτά του είδους musica di capilla εκτελούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.


Β. Τμήμα Νεανικής Ορχήστρας Πνευστών: 

1. Francisco José Rosal Nadales, Σε δύσκολους καιρούς
    ενορχήστρωση Χαράλαμπος Μακρής

2. Francisco José Rosal Nadales, Dolorosa de la Veracruz
   
Marcha dedicada a la Virgen de los Dolores (Fernán Nunez)
   
Σολίστ: Σπύρος Μαρκάτος – Ασπασία Γεννατά-Θωμάτου

3. Frédéric François Chopin, Πένθιμο Εμβατήριο
    από την Σονάτα σε Σι ύφεση ελάσσονα,
Op. 35, No. 2

    ενορχήστρωση Χαράλαμπος Μακρής

4. Giovanni Orsomando, Dolores, Marcia Funebre

    ενορχήστρωση Χαράλαμπος Μακρής

5. Ludwig van Beethoven, Πένθιμο εμβατήριο από την Συμφωνία Αρ. 3, op. 55 Eroica
Composta per festigiare il sovenire dun grand uomo

Εις μνήμη Σπυρίδωνος Κρητικού (1962-2020)

    ενορχήστρωση Χαράλαμπος Μακρής

6. Πέτρος Ι. Σκαρλάτος, Πένθιμο Εμβατήριο αρ. 1(αφιερωμένο στην μνήμη των διατελεσάντων Αρχιμουσικών και μουσικών της Φιλαρμονικής Σχολής Ληξουρίου)

    Επιμέλεια – ενορχήστρωση Χαράλαμπος Μακρής

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο,

Ο Μαέστρος, το Διδακτικό Προσωπικό,

και οι Μαθητές της Φιλαρμονικής Σχολής Πάλλης

Σας εύχονται Καλό Πάσχα!

 



     

Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

Συλλυπητήρια και ευχαριστήρια ανακοίνωση.

 Την 24η Μαρτίου ε.ε., έφυγε από κοντά μας "δια τας αιωνίους σκηνάς" η Άννα Φωκά - Αλεξανδράτου, χήρα του Παύλου Αλεξανδράτου, πρώην διευθυντή του υποκαταστήματος Εμπορικής Τράπεζας στο Ληξούρι.
Η εκλιπούσα διακρινόταν για την ευγενή της όψη και την ακόμα ευγενέστερη ψυχή της, καθώς και  την αγάπη της για το Ληξούρι.
Οι δύο γιοι της, Πέτρος Αλεξανδράτος και Σταύρος Αλεξανδράτος, παλαιοί μαθητές της Φιλαρμονικής μας και πάντα αρωγοί της, κατέθεσαν στην μνήμη Της το ποσόν των 500 ευρώ στο Ταμείο του Σωματείου.
Ολόψυχα συλλυπούμεθα τους οικείους της θανούσης και ευχαριστούμε τα δύο παιδιά Της για την ευγενική τους χειρονομία.
Είθε η στοργική μητρική Ευχή, να τους συνοδεύει και να τους εμπνέει σε όλη την ζωή τους.

Κυριακή 19 Ιουλίου 2020

Εκστρατεία για την οικονομική ενίσχυση της Φιλαρμονικής Σχολής Ληξουρίου - Κουπόνια 5€

Σε όποιο κατάστημα δείτε αυτή την αφίσα μπορείτε να αγοράζετε κουπόνια των 5€ για την οικονομική ενίσχυση της Φιλαρμονικής μας**. Κουπόνια πωλούνται επίσης στο κτίριο της Φιλαρμονικής, καθώς και από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

Με την δική σας, ελάχιστη δυνατή βοήθεια, η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου μπορεί να φτάσει στο υψηλότατο επίπεδο που της αξίζει 

Βοηθήστε την Φιλαρμονική μας στην προσπάθειά της να  στηρίξει το Ληξούρι.
Βοηθήστε την Φιλαρμονική μας στην προσπάθειά της να παρέχει καλύτερη μόρφωση στα δικά σας παιδιά.
Βοηθήστε την Φιλαρμονική μας να βγάλει τον Ληξουριώτικο Πολιτισμό από την καραντίνα.


**  Παρακαλούνται τα μέλη του Σωματείου, να μην συγχέουν την οικονομική ενίσχυση των 5€ με την συνδρομή του έτους 2020, που συλλέγεται αυτές τις ημέρες

Κυριακή 12 Ιουλίου 2020

"Εκστρατεία" για την οικονομική ενίσχυση της Φιλαρμονικής μας



Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας, η Φιλαρμονική μας, κύριος μοχλός πολιτισμικής και κοινωνικής ανάπτυξης του Ληξουριού και των χωριών του, οφείλει μετά από περιόδους κρίσης, να εντείνει την ουσιαστική δραστηριότητά της, προκειμένου να οδηγήσει την κοινωνία που την δημιούργησε και την στηρίζει, ξανά στην ανοδική πορεία που της αρμόζει. 
Αυτό έπραξε η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου μετά τον λιμό που έφερε η σταφιδική κρίση του 1900, αυτό έπραξε και μετά την Κατοχή, αυτό έπραξε μετά τους σεισμούς του 1953 και του 2014. 
Το ίδιο επιβάλλεται να πράξουμε και τώρα, μετά από τρεις μήνες κοινωνικής, πολιτισμικής και οικονομικής νάρκης, που έφερε ο κορωνοϊός και η καραντίνα του.
Οφείλουμε γι αυτό, να επιδιώξουμε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση τον κύριο σκοπό του σωματείου μας, την δωρεάν παροχή μουσικής παιδείας στους νέους του Ληξουριού
Συμπαραστάτες μας, σε αυτήν την προσπάθεια καλούμε και πάλι όλους εσάς, τους Ληξουριώτες και όσους νοιώθουν Ληξουριώτες.
Για  τα οικονομικά μέσα που χρειάζονται οπωσδήποτε, για μια ακόμα "ανάσταση" της Φιλαρμονικής μας, καλούμε τα μέλη μας να δώσουν με προθυμία την συνδρομή του έτους 2020 (40€) ώστε, ει δυνατόν μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου να έχουν συλλεχθεί όλες οι συνδρομές. Εφέτος οι συνδρομές θα εισπράττονται από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Ιωσήφ Β. Λουκέρη, και από τον μαθητή της Σχολής κ. Γεράσιμο Σολωμό. Εννοείται ότι οι γονείς των μαθητών της Σχολής, καθώς και οι μουσικοί μπορούν να καταβάλουν την συνδρομή τους στον Αρχιμουσικό κ. Μακρή. Για τους απομακρυσμένους συνδρομητές οι συνδρομές μπορούν να καταβάλλονται στον λογαριασμό της Φιλαρμονικής στην Εθνική Τράπεζα (Αριθμός : 29329602303 ΙΒΑΝ : GR2601102930000029329602303) ή στο paypal που λειτουργεί στο ιστολόγιο της Φιλαρμονικής.
Επίσης, για να δώσουμε την ευκαιρία στους απόδημους και τους επισκέπτες της πόλης μας, καθώς και στους μη συνδρομητές του σωματείου, να προσφέρουν στην Φιλαρμονική μας, από την ερχόμενη Παρασκευή  17 Ιουλίου, θα κυκλοφορήσουμε κουπόνια οικονομικής ενίσχυσης του σωματείου αξίας εκάστου 5€. Έχουμε την πεποίθηση ότι καθένας μας θα ενισχύσει έτσι το ιστορικό μας σωματείο, ανάλογα με τις δυνάμεις του.
Τέλος, για το νέο σχολικό έτος και μόλις αρχίσουν οι εγγραφές (ηλικίες από Γ' Τάξη Δημοτικού και άνω) παρακαλούμε τους Ληξουριώτες γονείς, να πάρουν τα παιδιά τους από το χέρι και να τα οδηγήσουν στο ναό του ληξουριώτικου πολιτισμού. Να γεμίσει η Φιλαρμονική μας από μικρά παιδιά!
Όλοι μαζί ένα .... συχέριο, για να βγάλουμε τον ληξουριώτικο πολιτισμό από την καραντίνα
                        Από το Διοικητικό Συμβούλιο
     

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

Ερώτηση της βουλευτή κ. Σακοράφα για την επαναλειτουργία των Φιλαρμονικών

Συζητήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής, την περασμένη Δευτέρα 6/7/2020, η επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή και Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Σοφίας Σακοράφα, προς τον Υπουργό Υγείας, με θέμα: "Καταστρεπτική παράταση αναστολής λειτουργίας των Εκπαιδευτικών Φιλαρμονικών Σχολών".
Ευχαριστούμε την κ. Σακοράφα για την ευγενή και γενναία πρωτοβουλία της, που έφερε το όνομα, την δράση και την ιστορία της Φιλαρμονικής μας, στην Βουλή των Ελλήνων 
Ελπίζουμε η ενέργεια αυτή να αποτελέσει το αρχικό βήμα για να κατανοήσει η Ελληνική Πολιτεία την σημασία του πολιτισμικού θησαυρού, που αποτελούν οι Εκπαιδευτικές Φιλαρμονικές Σχολές όλης της χώρας και τις ενισχύσει και εκμεταλλευθεί, όπως τους αξίζει.
Ακολουθεί το κείμενο της επ. ερώτησης, καθώς και το βίντεο της συζήτησης.
                                                        Από το Διοικητικό Συμβούλιο  




ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργό Υγείας.
Θέμα: Καταστρεπτική παράταση αναστολής λειτουργίας Εκπαιδευτικών Φιλαρμονικών Σχολών.
…………………………………………………………………………………………………………………………
Στα μέτρα προστασίας έναντι του COVID-19 περιλαμβάνεται και η απαγόρευση διδασκαλίας και χρήσης πνευστών οργάνων (βλ. ΚΥΑ ΠΠΟΑ/ΓΡΥΠ/221365/5719/16-5-20& ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ.37992/17-6-20).Με βάση τα παραπάνω, παρατείνεται και η αναστολή λειτουργίας των Εκπαιδευτικών Φιλαρμονικών Σχολών όλης της χώρας επ’ αόριστον,  και τουλάχιστον μέχρι 28/6/2020.
Οι Φιλαρμονικές Σχολές λειτουργούν ως Οργανισμοί Δήμων ή και ως κοινωφελή σωματεία και παρέχουν μουσική παιδεία υψηλών απαιτήσεων σε χιλιάδες μαθητές ανά τη χώρα.Ιδιαίτερα οι Φιλαρμονικές Σχολές των Ιονίων Νήσων και της Δυτικής Ελλάδας, έχουν βαρύνοντα ιστορικό και κοινωνικό ρόλο. Με βάση, δε,την εκπαιδευτική τους λειτουργία είναι δημιουργοί και εκφραστές του πολιτισμού των τοπικών κοινωνιών, αλλά αποτελούν και πόλο έλξης τουρισμού.
Επειδή, η αναστολή λειτουργίας των Εκπαιδευτικών Φιλαρμονικών Σχολών, ήδη για χρονικό διάστημα πάνω από τρεις μήνες, στερεί από χιλιάδες νέους ουσιωδέστατη εκπαίδευση και από τις τοπικές κοινωνίες σημαντικότατο παράγοντα κοινωνικής, πολιτισμικής και οικονομικής ανάπτυξης.
Επειδή η αιτιολογία της απαγόρευσης, αναφερόμενη στην έντονη εκπνοή, είναι επιστημονικά και λογικά τουλάχιστον δυσνόητη, αφού, μάλιστα, επιτρέπονται ήδη  άλλες δραστηριότητες με εντονότερη σωματική δράση .
Επειδή με την παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των Εκπαιδευτικών Φιλαρμονικών Σχολών, καταφέρεται πλήγμα στους μαθητές τους και στις περιοχές που τις συντηρούν, μέσω ενός τομέα από τον οποίο, ακριβώς,  περιμένουν την αναγέννησή τους μετά τα μέτρα εγκλεισμού και περιορισμών λόγω της επιδημίας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Έχετε την πρόθεση να επανεξετάσετε άμεσα,και με τους συναρμόδιους Υπουργούς, το ζήτημα της απαγόρευσης διδασκαλίας και χρήσης πνευστών οργάνων, ώστε να επαναλειτουργήσουν, μετά τις 28/6/2020,  οι Εκπαιδευτικές Φιλαρμονικές Σχολές;

Η  Ερωτώσα Βουλευτής


Σοφία  Σακοράφα